• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Ankara

Valilikler

T.C POLATLI KAYMAKAMLIĞI
T.C POLATLI KAYMAKAMLIĞI
T.C POLATLI KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Görev Yapmış Kaymakamlar Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Yazı İşleri Müdürlüğü Personeli Tarihçe İlçe Telefon Rehberi Muhtar İletişim Bilgileri
  • POLATLI
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
18
Nisan2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • Sivil Toplum İle İlişkiler Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Yazı İşleri Müdürlüğü Personeli
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • İlçe Telefon Rehberi
    • Muhtar İletişim Bilgileri
  • POLATLI
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • Polatlı Telekom Müdürlüğü
      • TMO Polatlı Şube Müdürlüğü
      • Polatlı ASKİ Bölge Müdürlüğü
      • Ptt Müdürlüğü
      • Karayolları 45. Şube Şefliği
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

İlçe Nüfus Müdürlüğü

 
T.C.
POLATLI KAYMAKAMLIĞI
İlçe Nüfus Müdürlüğü  
 
MİSYONUMUZ
Hizmette başarı ölçüsünün “VATANDAŞ MEMNUNİYETİ” olduğunu benimseyerek Yasalar çerçevesinde sorumlu olduğu hizmetleri kaliteli, etkin ve sağlıklı bir şekilde sunarak kamusal alanda örnek bir kurum olmaktır.
 
VİZYONUMUZ
*Görev alanına giren her türlü iş ve işlemlerde değişim ve gelişime uyum sağlayan,
* Sorumluluğunun bilincinden olarak, sürekli kaliteyi ilke edinip işlemleri sıfır hata ile sonlandırmayı hedefleyen,
*Vatandaş odaklı hizmet anlayışıyla, hizmet sunumunda dürüst adil, güler yüzlü, nazik ve tarafsız  davranarak  vatandaş tarafından beğenilen ve takdir edilen bir kurum olmaktır. 
 
KALİTE POLİTİKAMIZ
 
Devletin asli unsuru olan ”vatandaş”a ait kayıtları sağlam ve sağlıklı bir şekilde tutmak, bu kayıtlardan talep edilen bilgi ve belgeleri süratle vatandaş ve kamunun hizmetine güvenli bir şekilde sunmaktır. Bu Hizmetin sunumunda temel ilkemiz; Hizmet kalitesinin devamlılığını sağlayarak verimliliği arttırmak ve vatandaş memnuniyetini en üst düzeye çıkarmaktır.
 
İdari Yapı:
 
Polatlı ilçemizde 13 Mahalle ve 82 köy bulunmakta olup, tüm bu mahalle ve köylerimizle birlikte, Mernis projesi kapsamında tüm vatandaşlarımıza hizmet verilmektedir.
 
Personel Durumu:
 
1 İlçe Nüfus Müdürü, 1 Nüfus Şefi, 14 Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni ve 1 Hizmetli olmak üzere toplam 17 personel Hizmet vermektedir.
 
Hizmet Verilen Konular:
 
1.      Doğum İşlemleri
Evlilik içinde doğan çocuklar, babalarının nüfusta kayıtlı oldukları haneye baba soyadıyla; evlilik dışında doğan çocuklar anasının bekarlık hanesine, anasının bekarlık soyadı ve bildirilen baba adıyla; tanınan veya babalığına hükmedilen çocuklar baba hanesi baba soyadı ile tescil edilirler.  Sağ olarak dünyaya gelen her çocuğun, doğumdan itibaren Türkiye'de otuz gün içinde olayın olduğu yerin veya herhangi bir nüfus müdürlüğüne, yurt dışında ise altmış gün içinde dış temsilciliğe bildirilmesi zorunludur
Bildirim; veli (ana, baba), vasi, kayyım, bunların bulunmaması halinde ise, çocuğun büyük ana, büyük baba veya ergin kardeşleri ya da çocuğu yanında bulunduranlar tarafından yapılabilir.
Doğumevlerinde, hastanelerde, ceza ve tevkif evlerinde, vapur, tren, uçak gibi genel yolcu taşıtlarında olan doğumların yazdırılması ödevi de yukarıda belirtilen kişilere aittir.
           
2.      Ölüm İşlemleri
Ölüm olayının haber alındığı tarihten itibaren yetkili makam ve görevliler tarafından örneğine uygun olarak düzenlenen ölüm tutanaklarının en geç on gün içinde, ilgili ilçe nüfus müdürlüğüne verilmesi veya gönderilmesi suretiyle yapılır.
Ölüm tutanaklarına varsa nüfus cüzdanı da eklenir. Nüfus cüzdanı yoksa bu husus tutanağın ilgili alanında belirtilir.
Ölüm, meydana geldiği yer ve koşullara bağlı olarak aşağıda belirtilen görevliler tarafından bildirilir:
1. Şehir ve kasabalarda 24/4/1930 tarihli ve 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu gereğince defin ruhsatı vermeye yetkili olanlar,
2. Köylerde, varsa resmî tabip veya sağlık kuruluşu yetkilileri, yoksa köy muhtarları, 
3. Hastane ve bakım evi gibi sağlık kurumlarında kurum amirlikleri,
4. Askeri birliklerde tabipler veya iç hizmet mevzuatına göre kıta komutanlıklarınca görevlendirilmiş olanlar ve askerlik şubeleri,
5. Doğal afetlerde mülkî idare amirlerince görevlendirilecek memurlar,
6. Adlî olaylarda ve kazalarda ilgili Cumhuriyet savcılıkları,  olayın meydana geldiği tarihten itibaren on gün içerisinde Genel Müdürlüğe ya da nüfus müdürlüğüne bildirmekle yükümlüdürler.
 
3.      Evlenme İşlemleri
Evlendirme memuru; belediye bulunan yerlerde belediye başkanı veya bu işle görevlendireceği memur, köylerde muhtardır. Bakanlık, il nüfus ve vatandaşlık müdürlüklerine, nüfus müdürlüklerine ve dış temsilciliklere evlendirme memurluğu yetkisi ve görevi verebilir. Eşlerden birinin yabancı olması halinde evlendirmeye, belediye evlendirme memurlukları ile nüfus müdürleri yetkilidir.
 
4.      Boşanma İşlemleri
Boşanma, evlilik birliğinin mahkeme kararının kesinleşmesi ile son bulmasıdır. Boşanma tarihi, boşanma kararının kesinleştiği tarihtir. Yabancı mahkemelerce verilen boşanma kararlarının Türkiye’de işlem görebilmesine esas olmak üzere Türk mahkemelerince tenfiz veya tanıma kararı verilip, kesinleşmesi halinde, yabancı mahkemece verilmiş olan kararın kesinleşme tarihi, boşanma tarihi olarak kabul edilir.
Mahkeme yazı işleri müdürü tarafından iki örnek olarak gönderilen boşanma kararı aile kütüklerine işlenir.
Medeni Kanunun boşanan kadın için öngördüğü 300 günlük bekleme süresi, boşanma kararının kesinleştiği tarihten itibaren başlar.
5.      Nüfus Cüzdanı ve Uluslararası Aile Cüzdanı İşlemleri
Kişinin Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olduğunu ve nüfus aile kütüklerine kayıtlı bulunduğunu kanıtlayan resmi belgedir.
Yurt içinde nüfus cüzdanı ile başvuru yapılması halinde cüzdan seri numarası sistemdeki bilgilerle aynı ise müracaat edilen her nüfus müdürlüğünden  nüfus cüzdanı alınması mümkündür. Nüfus cüzdanının kaybedilmesi halinde ise nüfus cüzdanı talepleri yerleşim yeri veya diğer adresin bulunduğu nüfus müdürlüğüne yapılır.
Nüfus cüzdanı talebinde bulunan ilgiliden nüfus müdürlüğünce veya Dış temsilcilikçe son altı ay içerisinde çekilmiş iki adet vesikalık fotoğraf istenir.
Nüfus cüzdanı ergin olanların kendilerine, ergin olmayanların ise veli, vasi veya resmi vekillik belgesi ibraz edenlere imza karşılığında verilir.
 
Nüfus Cüzdanı Düzenleme Nedenleri
  • Doğum
  • Yeniden Kayıt
  • Yenileme veya Değiştirme
  • Kayıp’dır
Uluslararası Aile Cüzdanı Bir aileyi oluşturan eş ve çocukların kimlik bilgilerini kapsayan ve kişilerin uyruğunu kanıtlayan çok dilli resmi belgedir. Uluslararası aile cüzdanı değerli kağıtlar kapsamı içerisinde yer almaktadır. Uluslararası aile cüzdanlarının şekil ve içeriği İçişleri Bakanlığınca tespit edilir.
Uluslararası aile cüzdanı evlenme sırasında eşlere verilir. Evlenme sonrasında yerleşim yerinin mahalle veya köy muhtarınca ya da çalışılan resmi daire veya kurum amiri tarafından onaylanan uluslararası aile cüzdanı talep belgesi ile anılan belgedeki fotoğrafların aynısı birer adet fotoğrafla müracat edilmesi halinde; yurt içinde ikamet edilen yerin nüfus müdürlüğünce verilir
Uluslararası Aile Cüzdanı Düzenleme Nedenleri
1.      Evlenme, 
2.      Evlenme sırasında alınmamış olması,
3.      Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığının kazanılması, 
4.      Uluslararası aile cüzdanının kayıp olması, çalınması ve yıpranması.
6.       Adres İşlemleri
a) Açıklamalar :
Yerleşim Yeri ve Diğer Adres
Yerleşim yeri, bir kimsenin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yerdir. Kişinin aynı anda birden çok yerleşim yeri adresi olamaz.
Yerleşim yeri dışında kalan ve geçici süre ile oturulan yazlık, kışlık, ikinci veya üçüncü gibi konutlar da kişinin talebi halinde diğer adres olarak tutulur.
b) Beyan Şekli :
Yerleşim yeri ve diğer adreslerin tutulmasında, kişilerin adres beyan formundaki yazılı beyanı esas alınır. Bildirimin; nüfus müdürlüklerine, adrese dayalı hizmet veren kurumlara ve dış temsilciliklere şahsen yapılması esastır.
c) Gerekli Belgeler:
Adres bildirimlerinin şahsen nüfus müdürlüğüne veya hizmet alınan kurumlara adres değişikliğini takip eden 20 iş günü içerisinde yapılması gereklidir. Beyanda bulunacak kişinin fotoğraflı bir kimlik belgesi ile kimliğini ispat etmesi istenir. İbraz edilen belge ile kişi bilgileri veya kişi bilgilerinin bulunduğu kimliği ile Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası sorgulanır. Ayrıca, kişi tarafından beyan edilen yerleşim yeri adresinin ulusal adres veri tabanında olup olmadığı, ayrıca o adreste bir başkasının oturup oturmadığının kontrolü yapılır. Eğer adres boş ise işlem yapılır.
Ancak; Sistemde beyan edilen adreste halen bir başkasının oturduğunun tespiti halinde ilgiliden, adres beyan formu ile birlikte beyanını teyit edici elektrik, su, telefon, doğalgaz abonelik sözleşmesi veya faturası, noterden tasdikli kira sözleşmesi, tapu kaydı, gibi belgeler istenir.
Ayrıca; aynı adresin birden fazla kişi tarafından beyan edilmesi veya daha önce beyan edilmiş bir adresin birlikte oturma gerekçesiyle yeniden beyan edilmesi durumunda, ilgilinin hali hazırda o adreste oturan kişi ile birlikte müracaatı halinde beyanı kabul edilir. Birlikte müracaatın mümkün olmaması durumunda, adreste hali hazırda oturan kişinin apartman-site yöneticisi, lojman idaresi sorumlusu veya muhtar tarafından onaylanmış yazılı beyanı istenir.
d) Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgelerinin Verilmesi
Adres bilgisi ve belge alma yetkisi 
·  Bakanlık,
·  Kurumlar,
·  5411 sayılı Bankacılık Kanunu çerçevesinde faaliyette bulunan bankalar,
·  Kaydın sahipleri,
almaya yetkilidir.
Yerleşim yeri adresi aynı konut olan ailenin ergin fertleri, birbirlerinin yerine yerleşim yeri ve diğer adres belgesini alabilirler.
Veli, vasi, kayyım ile vekillik belgesi ibraz edenler, temsil ettikleri kişilerin yerleşim yeri ve diğer adres belgesini alabilirler.
7.    Nüfus Kayıt Örneği İşlemleri
Nüfus kayıt örneği Aile kütüğüne işlenmiş kişisel bilgilerin özetlerini gösterir belgedir. Kişinin aile kütüğündeki kaydının çıkarılması ve aslına uygunluğunun nüfus müdürlüğünce onanması ile elde edilen nüfus kayıt örnekleri, aksi ispat edilene kadar geçerlidir. Nüfus kayıt örneği, istenme nedeni ve hangi amaçla kullanılacağının belirtildiği yazılı istek olmadan verilemez. Ancak kişinin kimliğini kanıtlayan resmî bir belge ile şahsen başvurması halinde yazılı müracaat aranmaz. Nüfus kayıt örneklerinde, bunları istemeye yetkili olanlar tarafından açıkça ve gerekçeli olarak istenmediği takdirde, kimlik bilgileri dışında kişisel bilgilere yer verilmez. Bu belgeler üzerinde silinti ve kazıntı yapılamaz.
Düzenlendikleri tarihten itibaren yüzseksen gün içinde kullanılmayan nüfus kayıt örnekleri geçerliliğini kaybeder. Nüfus kayıt örneğinin kullanılacağı alanlara göre Bakanlık bu süreyi otuz güne kadar kısaltmaya yetkilidir.
 
Nüfus kayıt örneğini almaya yetkili olanlar
            Nüfus kayıt örneklerini;
            a) Bakanlık,
            b) Dış temsilcilikler,
            c) Asker alma işlemleri için Milli Savunma Bakanlığı,
            ç) Adlî makamlar,
            d) Adlî işlemlerle sınırlı olmak üzere kolluk kuruluşları,
            e) Evlenme işlemleri için evlendirme işlemini yapmaya yetkili olanlar,
            f) Ölüm işlemleri için resmî sağlık kuruluşları,
            g) Kaydın sahipleri veya bunların eşleri ile veli, vasi, alt ve üst soyları ya da bu kişilere ait vekillik belgesini ibraz edenler,
nüfus müdürlüklerinden doğrudan almaya yetkilidirler.
            Birinci fıkrada sayılanlar dışında kalan kurumlar ve tüzel kişiler, yazılı olarak başvurmak ve istem nedenini açıkça belirtmek suretiyle Bakanlık veya mülkî idare amirinin emri ile nüfus kayıt örneğini alabilirler. Bakanlık bu madde hükümlerini işletmek üzere Kimlik Paylaşımı Sistemi kurar.
            Yerleşim yeri adresi ve diğer adres bilgilerinin verilmesi kişinin rızasına bağlıdır.
            Birinci fıkranın (g) bendinde sayılan kişiler dışında kalan üçüncü şahıslar medenî hal bilgisi dışında bir kişinin nüfus kaydına ilişkin örnek veya bilgi alamazlar.
8.       Tanıma, Evlat edinme, Gaiplik,Vasiyet ve Veraset İşlemleri ve Soybağına İlişkin Diğer İşlemler
9.       Çok Uyrukluluk İşlemleri
10.      İdari Para Cezası İşlemleri
5490 Sayılı Nüfuz Hizmetleri Kanununun 68. maddesi uyarınca;
a) Doğum olayını 30 gün içinde beyan etmeyenlere 89 TL,
b) Nüfus Cüzdanlarını veya Uluslar arası aile cüzdanlarını kaybedenlere 89 TL,
c) Yerleşim yeri adreslerine ilişkin değişiklikleri 20 iş günü içerisinde ilçe nüfus müdürlüklerine bildirmeyenlere 460 TL,
d ) Gerçeğe aykırı adres beyanında bulunanlara 963 TL para cezası uygulanır.
Bu uygulama 20 Nisan 2009 tarihinde yürürlüğe girmiş olup, Nüfus Müdürlüklerince uygulanmaktadır. Ceza miktarları Maliye Bakanlığınca belirlenen yeniden değerlendirme oranları kadar her yıl arttırılacaktır. 5326 sayılı Kabahatler Kanunu uyarınca peşin ödeme indiriminden (Cezanın ¾’ü ödenir) yararlanabilir.
 
 
 
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Uyuma Projesi
  • Kadın Destek Uygulaması (KADES)
Fatih Mahallesi Atatürk Cad. No : 150 Polatlı / ANKARA
0(312) 621 35 10-11