Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Ankara

Valilikler

T.C POLATLI KAYMAKAMLIĞI
T.C POLATLI KAYMAKAMLIĞI
T.C POLATLI KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Hakkımızda Kaymakam Görev Yapmış Kaymakamlar Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Yazı İşleri Müdürlüğü Personeli Tarihçe İlçe Telefon Rehberi Muhtar İletişim Bilgileri İç Kontrol
  • POLATLI
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
28
Mart2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Hakkımızda
    • Kaymakam
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • Sivil Toplum İle İlişkiler Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Yazı İşleri Müdürlüğü Personeli
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • İlçe Telefon Rehberi
    • Muhtar İletişim Bilgileri
    • İç Kontrol
  • POLATLI
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • Polatlı Telekom Müdürlüğü
      • TMO Polatlı Şube Müdürlüğü
      • Polatlı ASKİ Bölge Müdürlüğü
      • Ptt Müdürlüğü
      • Karayolları 45. Şube Şefliği
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İlçe Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Emniyet Müdürlüğü
    • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • İlçe Müftülüğü
    • İlçe Kadastro Birimi
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • İlçe Mal Müdürlüğü
    • İlçe Sağlık Müdürlüğü
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
    • İlçe Orman İşletme Şefliği
    • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
    • İlçe Halk Kütüphanesi
    • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
    • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Devlet Hastanesi
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Polatlı Telekom Müdürlüğü
    • TMO Polatlı Şube Müdürlüğü
    • Polatlı ASKİ Bölge Müdürlüğü
    • Ptt Müdürlüğü
    • Karayolları 45. Şube Şefliği
  • Kamu Hizmet Standartları

Polatlı ASKİ Bölge Müdürlüğü

 
 
Fiziki Varlıklarımız
 
ASKİ Genel Müdürlüğü hizmet binamız, Kazım Karabekir caddesi üzerinde; abonelerimizin ulaşımda zorluk çekmeyeceği Genel Müdürlük kompleksi içerisinde hizmet vermektedir. Bu kompleks içinde ana hizmet binası, vatandaşlarımızın yoğun olarak kullanımlarına uygun bir yapıda dizayn edilmiş Abone İşleri Dairesi Başkanlığı ve SCADA (Denetleyici Kontrol ve Veri Toplama) Kontrol Merkezi bulunmaktadır. Genel Müdürlük binası içerisindeki yerleşim, faaliyetlerin etkin ve verimli olarak yürütülmesini aynı zamanda birimler arası iletişim kolaylığını sağlayacak şekilde düzenlenmiştir. Ayrıca hizmet binamızda tüm personelin kullandığı bir yemekhane ve çevresinde; sağlık merkezi, garaj amirliği ile benzinlik de bulunmaktadır.
 
Ana hizmet binamız dışında Ziraat Fakültesi yanında atölyeler yer almaktadır. Bununla birlikte 5 Su Arıtma Tesisi, 7 Atıksu Arıtma Tesisi, 15 Paket Arıtma Tesisi, 1 Laboratuvar Hizmet Binası, 60 Pompa İstasyonu, 108 Su Deposu, Beştepe Sosyal Tesisleri, ASKİ Spor Salonu, Emek, Anıttepe, Dışkapı, İvedik, Mamak lojmanları şehir içindeki diğer yapılardır. Ayrıca Su ve Kanal İşletme Dairesi Başkanlığı?na bağlı olmak üzere toplam 18 adet bölge binasında hizmet verilmektedir. Mahalle statüsüne geçen köylerde ise 433 Su Deposu, 270 kuyu ve Pompa İstasyonu bulunmaktadır. 5.200 kişi kapasiteli Spor Salonumuz İvedik' te bulunmakta olup; bu salonda spor müsabakalarının yanında sosyal aktiviteler de yapılmaktadır.
 
İŞ MAKİNESİ VE ARAÇLAR
Genel Müdürlüğümüzün iş ve işlemlerinde daha hızlı bir şekilde hizmet verilmesinde kullanılmak üzere kuruluş merkezi ve 11 ayrı bölgede toplam 473 adet iş makinesi ve araç bulunmaktadır. Kuruluşumuza ait her türlü araç, iş makinesi ve malzemelerin bakım ve onarımı, tamiri ve yedek parça temini işlerinin takip ve kontrolünün yapılması; ayrıca araç ve iş makinelerinin hizmete hazır hale getirilmesi işlemleri Makine ve Malzeme İkmal Dairesi Başkanlığı tarafından yapılmaktadır. Araç ve iş makinelerinin mevcut sayısı ise; Destek Hizmetleri Daire Başkanlığından temin edilebilmektedir.
 
VİZYONUMUZ

Hayat kaynağını yaşatan kurum olmak.
MİSYONUMUZ

Kaliteli ve temiz içmesuyunu sunan, su kaynaklarını en iyi şekilde koruyan, kullanılmış suların doğaya faydalı dönüşümünü sağlayan ve kurumsal gelişimde modern yönetim anlayışını benimseyen bir kurum olmak.

DEĞERLERİMİZ

- İnsana ve Çevreye Saygı 
- Kurumsal Gelişim 
- Sürekli ve Kaliteli Yönetim 
- Farkındalık ve Sorumluluk Duygusu 
- Ögüten ve Oto Kontrol 
- SüreçYönetimi ve Ekip Çalışması
 

İLKELERİMİZ

- Vatandaş odaklı hizmet anlayışı esastır. 
- Uluslararası kalite yönetim sistemleri benimsenecektir. 
- Hizmet anlayışı ve sunumunda süreklilik sağlanacaktır. 
- Süreç yönetimi ve ekip çalışması etkin kılınacaktır.  
- Abonelerimize güler yüzlü ve saygılı olunacaktır 
- Kaliteli ve sağlıklı içme suyu sağlanacaktır. 
- Doğaya faydalı geri dönüşü sağlanacaktır.
- Yaşanabilir bir çevre için çalışılacaktır. 
- Hukuka uygun karar alma ve uygulama süreçleri oluşturulacaktır. 
- Paydaşarla etkin işirliğigelişirilecektir. 
- Şeffaflı ve hesap verilebilirlik yaygılaşacaktır. 
- Açık kapı politikası uygulanacaktır. 
 
KALİTE POLİTİKAMIZ

- Kurumsal gelişim sürecini tamamlamış, toplam kalite ilkelerini benimsemiş, teknolojiyi en üst düzeyde kullanmayı esas almış, müşteri memnuniyetini sağlayarak, toplumsal saygınlığını ve itibarını en üst düzeyde sağlamış bir kurum olmak
- Yaşam kaynağı olan suyu ve su hizmetlerini; Ankara halkının ihtiyaçlarına en uygun düzeyde cevap verebilecek şekilde kesintisiz, sağlıklı ve ekonomik biçimde yönetmek.
- Su konusunda toplumsal ve bireysel bilgi ve bilinç düzeyinin yükseltilmesini sağlamak.
Ankara Suyunun Tarihçesi
 
DÜNDEN BUGÜNE ANKARA VE SU
Tarih öncesi çağlardan beri yerleşim yeri olan Ankara; 13 Ekim 1923'te Cumhuriyet'in ilan edilmesinden iki hafta önce Türkiye'nin Başkent'i oldu. Uzak ve yakın geçmişinde bir kaç kere başkent olma şansına sahip olan Ankara, çeşitli Anadolu Uygarlıklar 'na beşiklik etti ve Ankyra, Ancher, Engürü, Angora, Angara gibi adlarla anıldı. 17 .yy.da resmi olarak Osmanlı İmparatorluğu'nca ''Ankara'' yazım şekli kabul edildi ve Türkiye Cumhuriyeti'nin başkenti olduğu tarihten itibarende bütün dünyaca bu yazım şekli tanındı.
 
İLK ÇAĞDA
Arkeolojik buluntular Ankara'da Frigler, Lidyalılar, Helenler, Galatlar ve Romalılar'ın yaşadığını gösteriyor. En açık bilgiler ve buluntular ise Romalılar dönemine aitttir. M.Ö.25 yılında Ankara'yı idari bölge seçen Romalılar, anıtlar ve saraylar ve hamamların yanı sıra şehre içme suyu getiren şebekeyi de inşa ettiler. Kayaş yakınlarındaki "Romalılar Galerisi" asırlar boyunca şehre su verdi ve bu galerinin suyundan Ankara Cumhuriyet döneminde başkent ilan edildikten sonra dahi yararlandı. Galerinin harap olmasından sonra da galeri sularından beslenen Şahne Pınarı uzun süre memba suyu kaynağı olarak kullanıldı.
 
SELÇUKLU VE OSMANLI DÖNEMİ
Selçuklu ve Osmanlı döneminde kuyu açımı ve kale etrafında bulunan belirli bölgelere çeşme yapımı ile Ankara halkının su ihtiyacı karşılanmaya çalışıldı. Kale'de yaşayan halk Hatip Çayına inerek çamaşırlarını yıkar ve doldurdukları suyu bir şekilde temizleyerek kullanırlardı. Su ile ilgili en yakın tarihi bilgimiz 1890 yılında Vali Abidin Paşa tarafından şehre getirilen Elmadağ ve Hanım Pınarı suları ile ilgilidir. Abidin Paşa kagir kanallarla şehre suyu getirmiş, şehir içinde bir kısmı font, bir kısmı demir ve künk borularla dağıtım sistemini kurarak çeşmelere bağlantısını yaptırdı. Avrupa'da dahi font boruların kullanılmaya çok sonraları başlanıldığı bir dönemde Abidin Paşa Fransız Mühendislerin bilgilerine önem vererek sağlıklı bir iletim sistemi kurdu. Onun bu ileri görüşlülüğü kale ve civarında yaşayan halkı rahatlattı.
 
1800'lü yıllarda su çalışması;
 
 
CUMHURİYET DÖNEMİ
Ankara'nın başkent oluşuyla 20-30 bin civarında olan nüfusu hızla artmaya başladı ve 1927 yılında 75 bine ulaştı. Mevcut su kaynaklarının ihtiyacı karşılayamaz duruma geleceğini ve yeterli basınçlı su şebekesi olmadığını tespit eden Belediye, şehrin su ihtiyacını sağlamak için 1925 yılında çalışmalara başladı. Hazırlanan projelere göre Kayaş civarındaki Kusunlar Köyü çevresinde bir yer altı kaptajı yapılarak 600 mm çapında borularla şehre su getirildi. Şahande ve Hanım Pınarı mevkilerinde iki tulumba istasyonu, şehrin yeni yerleşim Kocatepe'de bin metreküplük bir depo, bir kısım şehir şebekesi ve Çankaya terfi pompa istasyonu kuruldu. 1931 yılında şehrin su tesisatının yapılması işi Bayındırlık Bakanlığı'na verildi ve Bakanlık 4.4.1931 tarih ve 122/2517 sayılı bir raporla görüşünü hükümete iletti. Hükümetçe kabul edilen bu rapor üzerine 20.05.1931 tarih ve 11095 no'lu kararnameyle "Ankara Şehri İçme Suyu Komisyonu" kuruldu. Komisyon; komisyon başkanı Bayındırlık Bakanlığı müsteşarı olmak üzere Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı Hıfzısıhha Genel Müdürü ile Maliye Bakanlığı sorumlu muhasibinden oluşmaktaydı. Bu şekilde oluşturulan komisyon şehrin su ihtiyacını karşılamak üzere: 1- Çubuk Barajı sularını şehre vermek için Dışkapı Ziraat Fakültesi karşısında üç gözlü ve günlük kapasitesi 24 bin metreküp olan filtre istasyonu; 2 - Şehirde toplam kapasitesi 12 bin metreküp olan 9 adet depo; 3 - 600-800 mm çapında 123 km boru döşenmesi; 4 - Hanımpınar Suyu ile Elmadağ Pınarlarına ait tesislerin yapımını gerçekleştirmiştir. Jansen planına göre 1931-1936 yılları arasında İçme Suyu Komisyonu tarafından 160 bin nüfuslu Ankara baz alınarak yapılan bu çalışmalar nüfusun kısa zamanda 300 bine ulaşmasıyla yetersiz kaldı. Belirli bir program ve yapılanma olmadığından Ankara 1940-1950 yılları arasında su sıkıntısı çekti.
 
 
Başkentin bir çok bölgesinde su kuyulardan temin edilir ve tenekelerle taşınırdı.
 
İlk derin kuyu çalışması
 
ASU DÖNEMİ
Ankara suları ile ilgili olarak Belediye bünyesinde şube biçiminde faaliyet sürdüren işletme 6 Nisan 1949 ve 5363 sayılı kanun ile Ankara Belediyesine bağlı olmak üzere "Ankara Sular İdaresi" adlı tüzel kişiliği olan ve özel hukuk hükümlerine tabii bir işletme haline getirildi. Daha geniş bir statü ile çalışmaya başlayan işletme; şehre verilen 32 ton su, 300 km şehir şebekesi ve 8 bin işletmelerini devraldı. 1950 yılından sonra faaliyetleri hızlı bir şekilde gelişti. İlk önce dağınık olan birimleri bir araya toplayan yeni bir işletme binası inşa edildi. Atlı Spor klüpüne ait 12.200 metrekare arazi satın alınarak yapılan işletme binası 1952 yılında tamamlandı. 1991 yılında taşınılan ve halen kullanılan ASKİ binası yapılana kadar çalışmalar söz konusu bu binada sürdürüldü. Bu dönemde yer altı sularından azami fayda sağlama projesi çerçevesinde 95 adet kuyu açılarak günde 120.000 metreküp su artırımı sağlandı Çubuk-1 barajından daha fazla su alabilmek için Dışkapı Süzgeç Arıtma Tesisi'nin kapasitesi 3 kat artırılarak günde 75 bin metreküp su artırır hale getirildi. 1960'lı yıllarda ASU Umum Müdürlüğü sınırlı kaynakları ve rutin işleri nedeniyle yetersiz kalınca DSİ Genel Müdürlüğü devreye girer ve yapılan barajlarla su sorununun çözümünde ciddi adımlar atılır. 1964 yılında Çubuk-2 barajı, 1965'de Bayındır ve 1967'de Kurtboğazı Barajı kullanıma girer. 1968-1969 yıllarında Camp Harris Mesara ortaklığına şehrin 2020 yılına kadar ihtiyaçlarını karşılayabilecek "Ankara Şehri Su ve Kanalizasyon Master Planı" yaptırılır. Plan çerçevesinde 1985 yılında Çamlıdere Barajı, 1984 yılında İvedik Su Arıtma Tesislerinin 1.ünitesi işletmeye alınır.
 
Kale içinde font borularla su getirme çalışması.
 
 
ASKİ DÖNEMİ
1980 sonrasında oluşturulan Büyükşehir Belediye yönetimi modelinde, belediyelere bağlı su ve kanalizasyon teşkilatları yeniden organize edildi. İlk olarak 23.11.1983 tarih ve 2560 sayılı Kanun ile İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi (İSKİ) Genel Müdürlüğü kuruldu. 1983 yılında kuruluş kanununda düzeltmeler yapıldı. 5.6.1986 tarihinde 3305 sayılı kanun ile İSKİ kuruluş kanununun diğer Büyükşehir Belediyeleri ne de uygulanacağı hükmü getirildi. Bu kanun gereğince, ASU kuruluş kanunları hükümleri yürürlükten kaldırıldı. Ankara Sular İdaresi Umum Müdürlüğü, Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ) Genel Müdürlüğü'ne dönüştürüldü.
YENİ DÖNEM ALTYAPI ÇALIŞMALARIMIZ 
 
İçme ve Kullanma Suyunun Temin Edilmesi, Arıtılması ve Dağıtılması Faaliyetleri
• Havza koruma.
• İçme ve kullanma suyunun her türlü yeraltı ve yerüstü su kaynaklarından sağlanması.
• Arıtılmış içme suyunun şehir şebekesine verilmesi ve dağıtılması.
• Şehir şebekesine verilen suyun  kalitesi ve dezenfeksiyonu  ile ilgili düzenli kontrollerin yapılması.
• Bu süreçte gerekli olan her türlü tesisin projelendirilmesi.
• Tesislerin projelere uygun olarak yapılması.
• Tesislerin işletilmesi, bakım ve onarımının yapılması.
Ankara İçme, Kullanma ve Endüstri Suyu Projesi I. Kısım
1969 Yılında hazırlanan Büyük Ankara İçme, Kullanma ve Endüstri Suyu Projesi Master Planı gereğince 1972 yılında yapılan ve 1990 yılına kadar olan içmesuyu yatırımlarını kapsayan kat'i projeye göre Ankara ivedik tasfiye tesisleri ile A.O.Ç.'yi birleştiren hattın doğusunda kalan 18.000 ha.'lık Ankara Belediye sınırları içerisinde yapılması gereken tesislerin sokak içi dağıtım şebekesi hariç-tamamı bitirilmiştir. Bu dönemde yapılan yatırımlarımız, 12 adet pompa istasyonu, toplam 275.000 m3 hacminde 33 adet su deposu ile 655 km. ana iletim hattı olarak gerçekleşmiştir.
 
 
Ankara şehrinin gelişen zaman içerisinde artan nüfus ve yeni yerleşim yerlerine paralel olarak 1982 yılında belediye sınırlarının 18.000 ha.'dan 60.000 ha'ya çıkmış olması, genişleyen Belediye sınırlarını kapsayacak şekilde yeniden 1985-2010 yılları arası hizmet verecek yeni bir içmesuyu projesinin yapımı zaruretini ortaya çıkarmıştır. Bu ihtiyaca cevap verecek Revize Proje DSİ Genel Müdürlüğü tarafından yaptırılarak tatbikatına 1986 yılında başlanmıştır.
Anılan projeye göre şehrin su ihtiyacının karşılanması için planlanan muhtelif su kaynakları, tasfiye tesisleri yanında 448.500 m3 hacminde 54 adet yeni su deposu, 11'i yeni 14'ü tevzili olmak üzere 25 adet pompa istasyonu, değişik çaplardaki öngerilimli beton çelik ve duktil olmak üzere toplam 678 km uzunluğunda sokak içi dağıtım şebekesinin yapımı öngörülmüştür.
1985-2010 Yılı hedeşerine göre hazırlanan, 1.Revize proje kriterlerinin Ankara'nın hızlı gelişmesi karşısında yeterli olmayacağı 1987 yılında anlaşılmıştır. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı sınırlarının 60 ha.’dan 80 ha.’ya çıkmış olması nedeniyle 1990-2010 yılları arasında hizmet görecek 2. Revize proje çalışmalarına 09.11.1987 tarihinde başlanmıştır.
Projenin I.Kısmı 1999 yılı sonunda 5.138 km ana iletim+şebeke, 74 adet su deposu, 39 adet pompa istasyonu inşaatı gerçekleştirilerek tamamlanmıştır.
Ankara İçme, Kullanma ve Endüstri Suyu Projesi II. Kısım
Ankara İçme, Kullanma ve Endüstri Suyu Projesi II. Kısmı 2025 yılı 7.676.982 kişiyi hedefleyip ilave 37 adet su deposu, 76 adet pompa istas-yonu ve 4.680 km ana iletim ile şebeke hattını öngörmektedir.
5216 Sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu ile Büyükşehir Belediyesinin sınırları ve hizmet alanı genişlediği için Master Planlar üzerinde revizyon ihtiyaçları doğmuştur.
Buna göre sorumluluk alanı genişleyen ASKİ, bu alanlara götürülecek olan su ve kanalizasyon hizmetleri için tespit çalışmaları tamamlamış olup, mevcut Master Planlar üzerinde revizyon çalışmaları yapılarak gerekli yatırımlar bütçe imkanları ölçüsünde yapmaktadır.
2007 yılı sonu itibarı ile toplam 6.470 km ana iletim ve şebeke, 102 adet su deposu, 58 adet pompa istasyonu inşaatı gerçekleştirilerek hizmete alınmıştır.
 
5216 Sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu ile Büyükşehir Belediyesi’nin sınırları yeniden düzenlenmiş olup birçok yerleşim alanına hizmet götürme zorunluluğu doğmuştur. Bu alanlara götürülecek olan su ve kanalizasyon hizmetleri için fizibilite ve proje çalışmaları büyük oranda tamamlanmış olup, gerekli yatırımlar yapılmaya başlanmıştır.
 
ASKi
Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi
MİSYONUMUZ
Kaliteli ve temiz içme suyunu sunan, su kaynaklarını en iyi şekilde koruyan, kulanılmış suların doğaya faydalı dönüşümünü sağlayan ve kurumsal gelişiminde modern yönetim anlayışını benimseyen kurum olmak.
DEĞERLERİMİZ
İnsana ve Çevreye Saygılı
Kurumsal Gelişim
Sürekli ve Kaliteli Yönetim
Süreç Yönetimi ve Ekip Çalışması
İLKELERİMİZ
Vatandaş odaklı hizmet anlayışı esastır.Uluslararası kalite yönetim sistemleri benimsenecektir.Hizmet anlayışı ve sunumunda süreklilik sağlanacaktır.Süreçyönetimive ekip çalışması etkin kılınacaktır.Abonelerimize güler yüzlü ve saygılı olunacaktır.Yaşanabilir bir çevre için çalışılacaktır. Hukuka uygun karar alma ve uygulama süreçleri oluşacaktır.Paydaşlarla etkin işbirliği geliştirilecektir. Şeffaflık ve hesap verilebilirlikyaygınlaşacaktır. Açık kapı politikası uygulacaktır.

TEMEL POLİTİKALARIMIZ VE ÖNCELİKLERİMİZ
Genel Müdürlüğümüz vizyon, misyon doğrultusunda stratejik amaç ve hedefleri gerçekleşebilmek için bir dizi politikalar geliştirilmiştir:
   
Kurumsal Politikalar
 1. Kurumsal gelişim önceliklidir.
 2. Nitelikli personel istihdamı gereklidir.
 3. Yönetiminde vizyoner liderlik esastır.
 4. İş analizi ve görev tanımı yapılmalıdır.
 5. Hizmet içi eğitim önemlidir.
 6. Ekip çalışmaları özendirilmelidir.
 7. Çalışan memnuniyeti olmalıdır.
 8. Stratejik planlama uygulanmalıdır.
 9. İçsel potansiyele ve dinamiklere dayalı gelişme sağlanmalıdır.
 10. Kurumsal kapasite artırılmalıdır.
 11. Yapılan işlerde denetim en önemli unsurdur.
 12. Yapılacak ihalelerde Genel Müdürlük imkânları kullanılarak en ucuz maliyet ortaya çıkarılmalıdır.
 13. Şeffaflık esas olmalıdır.
 14. Personel politikasında hizmet alımı esastır.
 
 Hizmetlerimize İlişkin Politikalar
 1. Temiz su kaynakları ve çevre korunmalıdır
 2. İnsan, çevre ve hayvan sağlığına önem verilmelidir
 3. Suların kaynaklarından şehre ulaştırılmasının altyapısı tamamlanmalıdır.
 4. Kent içi altyapı tamamlanmalıdır.
 5. Susuzlukla mücadele edilmelidir.
 6. Su kültürü oluşturulmalı ve geliştirilmelidir.
 7. Kurum içi yetki ve sorumluluklar belirlenmelidir.
 8. Toplumsal diyalog güçlendirilmelidir.
 9. Hizmetlerde yüksek katma değerli üretim yapısına geçilmelidir.
 10. Üniversiteler ile işbirliği artırılmalıdır.
 11. Geleceğe yönelik hizmet anlayışı geliştirilmelidir.
 12. Alınacak hizmetin ucuzluğundan daha önemli olanı kalitesidir.
 13. Hizmetlerde devamlılık esastır.

 Sosyal Sorumluluğa İlişkin Politikalar
 
 1. Su maliyetlerinin düşürülmesine ve vatandaşa ucuz su sunumuna çalışılmalıdır.
 2. Suyun sosyal yaşamı olumlu etkileyecek yönlerine ağırlık verilmelidir.
 3. Bilimsel, kültürel ve sosyal faaliyetler geliştirilmelidir.
 4. Spor ve müzik etkinlikleri özendirilmelidir.
 5. Su tasarrufu ruhu oluşturulmalıdır.
 6. Sevgi, saygı ve hoşgörü ortamı hazırlanmalıdır.
 7. Toplumsal mutabakat zemini oluşturulmalıdır.
 8. Üretici topluma dönüş özendirilmelidir.
 9. Sosyal, bilimsel ve kültürel yayınlara yer verilmelidir.
 10. Sivil Toplum Örgütleri ile işbirliği sağlanmalıdır.
 
 Teknoloji Kullanımına İlişkin Politikalar
 1. e-devlet kapsamında www.aski.gov.tr uygulaması geliştirilmelidir.
 2. Teknolojiden en üst düzeyde yararlanılmalıdır.
 
 Ekonomik İşlemlere Yönelik Politikalar
 1. Gelirler etkin toplanmalıdır.
 2. Gelir-gider dengesi sağlanmalıdır.
 3. Harcamalar stratejik planlamaya uygun olarak yapılmalıdır.
 4. Faaliyet-bütçe ilişkisi etkinleştirilmelidir.
 5. ASKİ kendi imkânları ile ek kaynaklar üretmelidir.

Uluslararası Hizmetlere İlişkin Politikalar
 1. Gelişmiş ülke deneyimlerinden yararlanılmalıdır.
 2. Uluslararası Kuruluşlar ile işbirliği yapılmalıdır.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Uyuma Projesi
  • Kadın Destek Uygulaması (KADES)
Fatih Mahallesi Atatürk Cad. No : 150 Polatlı / ANKARA
0(312) 621 35 10-11
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız