POLATLI TAPU MÜDÜRLÜĞÜ
1- GENEL BİLGİLER
TAPU SİCİL MÜDÜRLÜĞÜNÜN KURULUŞU VE GÖREVLERİ
A -) KURULUŞU VE TARİHİ GELİŞİMİ:
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilatının kuruluşu olarak ‘’Tapu Nizamnamesinin’’yürürlüğe girdiği tarih olan 1847 yılı kabul edilmektedir.
Cumhuriyet döneminden önce çıkarılan çeşitli kanun,irade ve tebliğlerle teşkilat işlevini sürdürmüştür.Ülkemizde ilk kadastro çalışmalara 1328 (1912) yılında ‘’Envali Gayrimenkulleri Tahdit ve Tahriri Hakkında Kanunu Muvakkat’’ adlı kanunla başlamış,bu kanunu çıkaran büyük Devlet adamı,merhum MAHMUT ESAT EFENDİ de teşkilatın ilk kurucusu olarak tarihteki yerini almıştır.
1911 yılında İstanbul’da ilk olarak Kadastro Mektebi Alisi adı altında Tapu ve Kadastro Meslek okulu açılmış,bu okul bugün Anadolu Tapu ve Kadastro Meslek Lisesi adı altında Ankara’da öğretimini sürdürmektedir.Adı geçen lise,Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünü uzun süreler yapmış Eşya Hukukunun büyük hocası Galip ESMER gibi,mesleğe büyük hizmet vermiş değerli şahsiyetler yetiştirmiştir.
1341 (1925) tarihli 658 sayılı Kanunla Tapu Müdüriyeti Umumiye sine bağlı bir Kadastro Teşkilatının kurulması kabul edilmiş,1927 yılında çıkarılan ‘’Muvazene-i Umumiye Kanunu ile de Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bugünkü ismini almıştır.
1932 tarih 2015 sayılı Kanun ile ‘’Tapu Sicil Müdürlüğü ve Tapu Sicil Muhafızlığına Dair’’ kanun çıkarılmış.Bu kanunun bir çok maddeleri 1936 tarih 2997 sayılı’’ Tapu ve Kadastro Umum Müdürlüğü Teşkilat ve Vazifeleri Hakkındaki Kanunla değiştirilmiştir.Söz konusu Kanunla Genel Müdürlük,Maliye Bakanlığına bağlanmıştır.
1939 tarih 3707 sayılı Kanunla Genel Müdürlük Adalet Bakanlığına daha sonra 1951 tarih 5840 sayılı Kanunla Başbakanlığa bağlanmıştır. Son olarak 27.11.2002 tarihinde Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Bayındırlık ve İskân Bakanlığına bağlanmıştır. ‘’(04.07.2011 tarih ve 27884 mükerrer sayılı Resmi Gazete’ de Çevre ve Şehircilik Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri hakkındaki 644 sayılı Kanun Hükmünde Kararname yayımlanarak yürürlüğe girmiş.’’Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’ ibaresi yerini Çevre ve Şehircilik Bakanlığı almıştır. 08 Temmuz 2011 tarihinde de Çevre ve Şehircilik Bakanlığına bağlanmıştır. Yine 2011 yılında Tapu Sicil Müdürlüklerinin Sicil kelimesi kaldırılarak Tapu Müdürlüğü adını almıştır.
1984 tarihinde çıkarılan 3045 sayılı Yasa, 10.12.2010 tarihinde yürürlüğe giren 6083 sayılı "Tapu Ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanun" ve 17.08.2013 gün ve 28738 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Tapu Sicil Tüzüğü ile Tapu ve Kadastro Teşkilatı bugünkü şeklini almıştır.
B ) KURUMUN GENEL TANIMI:
Tapu Müdürlükleri, taşınmaz mallara ilişkin akit ve tescil işlemlerini yapmak, tapu sicilinin düzenli ve sağlıklı bir şekilde tutulmasını sağlamakla görevlidir.
2- VİZYON:
Taşınmazlara yönelik politikaları belirleyen ve yöneten lider kurum olmak.
3- MİSYON:
Misyonumuz taşınmazlara ilişkin mülkiyet bilgilerini devlet güvencesi altında muhafaza etmek, güncellemek ve hizmete sunmak.
4- HEDEF ve POLİTİKAMIZ :
Vatandaş memnuniyetini ön plana çıkarılarak ve sadelikle en kısa zaman talep edilen iş
ve işlemlerin karşılanmasına sağlamaktır.
5- GÖREVLER:
Müdürlüğümüz 30 Mayıs 1926 yılında kurulmuştur. İlçeye bağlı 82 köy, 7 mahalleye ait tapu işlemleri ile ilgili talepler yerine getirilmektedir.
Müdürlüğümüz vatandaşlarımızın gayrimenkul tasarrufuna yönelik Satış, Bağış, Ölünceye Kadar Bakma Akdi, İpotek, İntikal, Taksim, Trampa, İntifa Hakkı vb. taleplerini yerine getirirken başta Türk Medeni Kanunu olmak üzere, Eşya Hukuku, Miras Hukuku, Borçlar Hukuku, İcra ve İflas Hukuku gibi çok değişik hukuk dallarını kaynak olarak kullanmaktadır. Bu hukuk dallarının yanında birçok arazı kanunu, Tüzükler ile bazı özel kanun ve yönetmeliklerde iş ve işlemlerimize yön vermektedir.2644 sayılı tapu Kanununun 26. maddesi Tapu Müdürlüklerinin görev ve yetkilerini hükme bağlamıştır. Ayrıca Tapu işlemlerinin yapılış esasları 02.12.2004 günlü resmi gazetede yayınlanan 2004/8109 sayılı Tapu Sicil Tüzüğü ile düzenlenmiştir.
A-) AKİTSİZ İŞLEMLER: Tapu sicilinde kayıtlı taşınmaz üzerindeki hak sahipleri ile hak ve alacağı üçüncü şahısların tek taraflı talebi ile yapılan işlemler, bunlar; intikal, ifraz, tevhit, mahkeme ilamı, yola terk ve cins değişikliği, tashih, vasiyetnamenin tenfizi, mal ayrılığı mal birliği ve mal ortaklığı iş talepleri yani bir akit oluşturmayan işlemler.
B-) AKİTLİ İŞLEMLER: Satış, bağış, trampa, taksim, ölünceye kadar bakma akdi, kamulaştırma , intifa, sükna, geçit ve kaynak hakları ve ipotek işlemleri iki taraflı sözleşmeler ile olmaktadır.
C-) İŞLEM BAŞVURULARI : Müdürlüğümüze akitli-akisiz işlem başvurusu 08:00-12: 00 saatleri arasında alınmakta olup işlemler aynı gün sonuçlanmaktadır.Kurum ve kuruluşlardan , mahkemelerden gelen yazılara, kişilere ait dilekçelere mevzuatta belirtilen sürelerde cevab verilmektedir. Tapu kaydı sorgulamaları ise hiç bekletilmeden karşılanmaktadır.
6- KADRO VE PERSONEL DURUMU:
Müdürlüğümüzde 1 Müdür, 3 Müdür Yardımcısı, 3 Memur, 3 Arşiv Memuru 4 Bilgisayar İşletmeni, 1 ARŞİV Uzmanı , 3 Kad.Tek., 1 Yardımcı Hizmetler Hizmetler Personeli , 1 Daimi İşçi olmak üzere toplam 23 tane personel bulunmaktadır.
Müdürlüğümüz çalışanlarından 13 kişi lisans ve önlisans mezunu, 6 kişi lise mezunu , 1 kişi ortaokul mezunudur.Yıl içinde güncel gelişmeler ve değişiklikler hakkında kurum içi seminerler düzenlenerek eğitim de süreklilik sağlanmakta, güncel gelişmeler ve değişiklikler gecikmeksizin intibak sağlanmaktadır.
|
TAPU MÜDÜRLÜKLERİ DURUM ANALİZ FORMU
|
|
|
|
|
|
POLATLI TAPU MÜDÜRLÜĞÜ
|
|
MÜDÜRLÜĞÜN BAĞLI OLDUĞU BÖLGE ADI:
|
ANKARA I. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
|
MÜDÜRLÜĞÜN BAĞLI OLDUĞU İL ADI:
|
ANKARA
|
|
|
|
MÜDÜRLÜK ADRES:
|
FATİH MAH.NO 150 KAYMAKAMLIK BİNASI POLATLI/ANKARA
|
|
|
|
MÜDÜRLÜK TELEFON NUMARASI:
|
0312-551-2912
|
MÜDÜRLÜK FAX NUMARASI:
|
0312-6231324
|
|
|
|
|
MÜDÜR
|
MD. YRD.
|
MEMUR
|
ARŞİV MEMURU
|
YARDIMCI HİZMETLER
|
TOPLAM
|
|
|
Unvanlara Göre Personellerin Dağılımı
|
1
|
3
|
12
|
3
|
1
|
20
|
|
|
Önceki Yıl Yevmiye Sayısı
|
17189
|
Önceki Yıl Gelen Evrak Sayısı
|
2609
|
Önceki Yıl Giden Evrak Sayısı
|
2929
|
|
|
1. GRUP İŞLEM SAYISI
(SATIŞ-İPOTEK-SATIŞ&İPOTEK-İNTİKAL-KAT İRTİFAKI/KAT MÜLKİYETİ TESİSİ-İFRAZ-TAKSİM-KAMULAŞTIRMA-TRAMPA-İMAR-TASHİH-DİĞER İŞLEMLER)
|
|
|
|
|
2. GRUP İŞLEM SAYISI (YEVMİYE ALINAN HACİZ-TEDBİR-DİĞER ŞERH/BEYANLAR)
|
|
|
|
3. GRUP İŞLEM SAYISI
(YEVMİYE ALINMAYAN MÜZEKKERELER-RESMİ YAZILAR-T.C. KİMLİK BEYANI-DİĞER TALEPLER)
|
|
|
|
|
7- MEVCUT İMKÂNLAR, DEMİRBAŞ VE DONANIM:
Müdürlüğümüz 2007 yılında TAKBİS sistemine geçilmiştir . Müdürlüğümüzde 18 Adet memur masası 14 kütük dolabı, 23 adet bilgisayar, 2 adet fotokopi makinesi, 2 adet fax cihazı , 2 adet tarayıcı, 1 adet güç kaynağı , 3 adet klima , mevcuttur. Arşiv kompakt dolap sisteminde arşiv yönetmeliğine göre düzenlenmiştir.
8- YANGINDAN KORUMA TEDBİRLERİ VE GÜVENLİK :
Müdürlüğümüz Hükümet Konağında 1. Katda hizmet vermektedir yangın tedbirleri alınmıştır 5 adet yangın tüpü mevcuttur.
Müdürlüğümüz 24 saat güvenlik kameraları ile izlenmekte ve giriş çıkışlar ve yapılan akitler kayıt altına alınmaktadır.
9- KADASTRO YAPILAN YERLER:
İlçemize bağlı merkez ve Köyleri ve Belde belediyeleri ve mahalleri dahil tümünün kadastro çalışmaları bitmiştir.3402 sayılı yasanın 22/A maddesi gereğince yenileme uygulaması çalışmaları 39 köyde devam etmektdir.
10- KALİTE YÖNETİMİ :
Müdürlüğümüz 2010 yılında TS EN ISO 9001:2008 belgesi almıştır.Personelimiz Sürekli kurumsal gelişim anlayışı ile çalışmalarına devam etmektedir..
11-İLETİŞİM BİLGİLERİ:
Adres : Fatih Mah. Atatürk Cad. Hükümet Konağı 1. Kat Polatlı/ANKARA
Telefon: (0 312) 551 29 12
Faks : (0 312) 623 13 24