İlçe Tapu Müdürlüğü

 
 
                                            POLATLI TAPU  MÜDÜRLÜĞÜ
 
 
 
 
 
1- GENEL BİLGİLER
 
 
TAPU SİCİL MÜDÜRLÜĞÜNÜN KURULUŞU VE GÖREVLERİ
   
 A -) KURULUŞU VE TARİHİ GELİŞİMİ:
 
 
 
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilatının kuruluşu olarak ‘’Tapu Nizamnamesinin’’yürürlüğe girdiği tarih olan 1847 yılı kabul edilmektedir.
 
Cumhuriyet döneminden önce çıkarılan çeşitli kanun,irade ve tebliğlerle teşkilat işlevini sürdürmüştür.Ülkemizde ilk kadastro çalışmalara 1328 (1912) yılında ‘’Envali Gayrimenkulleri Tahdit ve Tahriri Hakkında Kanunu Muvakkat’’ adlı kanunla başlamış,bu kanunu çıkaran büyük Devlet adamı,merhum MAHMUT ESAT EFENDİ de teşkilatın ilk kurucusu olarak tarihteki yerini almıştır.
            
           1911 yılında İstanbul’da ilk olarak Kadastro Mektebi Alisi adı altında Tapu ve Kadastro Meslek okulu açılmış,bu okul bugün Anadolu Tapu ve Kadastro Meslek Lisesi adı altında Ankara’da öğretimini sürdürmektedir.Adı geçen lise,Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünü uzun süreler yapmış Eşya Hukukunun büyük hocası Galip ESMER gibi,mesleğe büyük hizmet vermiş değerli şahsiyetler yetiştirmiştir.
      
           
1341 (1925) tarihli 658 sayılı Kanunla Tapu Müdüriyeti Umumiye sine bağlı bir Kadastro Teşkilatının kurulması kabul edilmiş,1927 yılında çıkarılan ‘’Muvazene-i Umumiye Kanunu ile de Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bugünkü ismini almıştır.
            
1932 tarih 2015 sayılı Kanun ile ‘’Tapu Sicil Müdürlüğü ve Tapu Sicil Muhafızlığına Dair’’ kanun çıkarılmış.Bu kanunun bir çok maddeleri 1936 tarih 2997 sayılı’’ Tapu ve Kadastro Umum Müdürlüğü Teşkilat ve Vazifeleri Hakkındaki Kanunla değiştirilmiştir.Söz konusu Kanunla Genel Müdürlük,Maliye Bakanlığına bağlanmıştır.
 
            1939 tarih 3707 sayılı Kanunla Genel Müdürlük Adalet Bakanlığına daha sonra 1951 tarih 5840 sayılı Kanunla Başbakanlığa bağlanmıştır. Son olarak 27.11.2002 tarihinde Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Bayındırlık ve İskân Bakanlığına bağlanmıştır. ‘’(04.07.2011 tarih ve 27884 mükerrer sayılı Resmi Gazete’ de Çevre ve Şehircilik Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri hakkındaki 644 sayılı Kanun Hükmünde Kararname yayımlanarak yürürlüğe girmiş.’’Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’ ibaresi yerini Çevre ve Şehircilik Bakanlığı almıştır. 08 Temmuz 2011 tarihinde de Çevre ve Şehircilik Bakanlığına bağlanmıştır. Yine 2011 yılında Tapu Sicil Müdürlüklerinin Sicil kelimesi kaldırılarak Tapu Müdürlüğü adını almıştır.                               

 1984 tarihinde çıkarılan 3045 sayılı Yasa, 10.12.2010 tarihinde yürürlüğe giren 6083 sayılı "Tapu Ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanun"    ve     17.08.2013 gün ve 28738 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren   Tapu Sicil  Tüzüğü    ile Tapu ve Kadastro Teşkilatı bugünkü şeklini almıştır.

 
 
         B ) KURUMUN GENEL TANIMI:
    Tapu Müdürlükleri, taşınmaz mallara ilişkin akit ve tescil işlemlerini yapmak, tapu sicilinin düzenli ve sağlıklı bir şekilde  tutulmasını sağlamakla görevlidir.
 
 
2- VİZYON:
    Taşınmazlara yönelik politikaları belirleyen ve yöneten lider kurum olmak.
 
 
3- MİSYON:
      Misyonumuz taşınmazlara ilişkin mülkiyet bilgilerini devlet güvencesi altında muhafaza etmek, güncellemek ve hizmete sunmak.
 
 
 
4-  HEDEF ve POLİTİKAMIZ  :
    Vatandaş memnuniyetini ön plana çıkarılarak ve  sadelikle  en kısa zaman  talep edilen iş
ve işlemlerin karşılanmasına sağlamaktır.
 
 
 
5-  GÖREVLER:
 
             Müdürlüğümüz 30 Mayıs 1926 yılında kurulmuştur. İlçeye bağlı 82 köy, 7 mahalleye  ait tapu işlemleri ile ilgili talepler yerine getirilmektedir.  
 
  Müdürlüğümüz vatandaşlarımızın gayrimenkul tasarrufuna yönelik Satış, Bağış, Ölünceye Kadar Bakma Akdi, İpotek, İntikal, Taksim, Trampa, İntifa Hakkı vb. taleplerini yerine getirirken başta Türk Medeni Kanunu olmak üzere, Eşya Hukuku, Miras Hukuku, Borçlar Hukuku, İcra ve İflas Hukuku gibi çok değişik hukuk dallarını kaynak olarak kullanmaktadır. Bu hukuk dallarının yanında birçok arazı kanunu, Tüzükler ile bazı özel kanun ve yönetmeliklerde iş ve işlemlerimize yön vermektedir.2644 sayılı tapu Kanununun 26. maddesi Tapu Müdürlüklerinin görev ve yetkilerini hükme bağlamıştır. Ayrıca Tapu işlemlerinin yapılış esasları 02.12.2004 günlü resmi gazetede yayınlanan 2004/8109 sayılı Tapu Sicil Tüzüğü ile düzenlenmiştir.
       A-)     AKİTSİZ İŞLEMLER: Tapu sicilinde kayıtlı taşınmaz üzerindeki hak sahipleri ile hak ve alacağı üçüncü şahısların tek taraflı talebi ile yapılan işlemler, bunlar; intikal, ifraz, tevhit, mahkeme ilamı, yola terk ve cins değişikliği, tashih, vasiyetnamenin tenfizi, mal ayrılığı mal birliği ve mal ortaklığı iş talepleri yani bir akit oluşturmayan işlemler.
         B-)    AKİTLİ İŞLEMLER: Satış, bağış, trampa, taksim, ölünceye kadar bakma akdi, kamulaştırma , intifa, sükna, geçit ve kaynak hakları ve ipotek işlemleri iki taraflı sözleşmeler ile olmaktadır. 
       C-)  İŞLEM BAŞVURULARI :  Müdürlüğümüze akitli-akisiz    işlem  başvurusu  08:00-12: 00     saatleri  arasında  alınmakta     olup   işlemler  aynı gün   sonuçlanmaktadır.Kurum ve  kuruluşlardan  , mahkemelerden  gelen   yazılara, kişilere ait  dilekçelere     mevzuatta belirtilen   sürelerde  cevab  verilmektedir. Tapu kaydı sorgulamaları ise hiç  bekletilmeden karşılanmaktadır.
 
 6-  KADRO VE PERSONEL DURUMU:
             Müdürlüğümüzde 1 Müdür, 3   Müdür Yardımcısı, 3  Memur,  3  Arşiv  Memuru    4   Bilgisayar İşletmeni, 1 ARŞİV Uzmanı ,  3   Kad.Tek., 1  Yardımcı  Hizmetler   Hizmetler  Personeli , 1 Daimi İşçi olmak üzere toplam 23   tane personel bulunmaktadır.
              Müdürlüğümüz   çalışanlarından  13 kişi  lisans  ve  önlisans  mezunu,  6  kişi  lise  mezunu ,  1 kişi ortaokul  mezunudur.Yıl  içinde  güncel  gelişmeler  ve  değişiklikler   hakkında  kurum içi   seminerler  düzenlenerek   eğitim  de  süreklilik  sağlanmakta,  güncel  gelişmeler  ve  değişiklikler  gecikmeksizin   intibak  sağlanmaktadır.
 
 
 
 
 
 
  Tapu ve Kadastro Yeni Logo
 
 
 
 
 
 
 
TAPU MÜDÜRLÜKLERİ DURUM ANALİZ FORMU
 
 
 
 
 
POLATLI TAPU MÜDÜRLÜĞÜ
 
MÜDÜRLÜĞÜN BAĞLI OLDUĞU BÖLGE ADI:
ANKARA I. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
MÜDÜRLÜĞÜN BAĞLI OLDUĞU İL ADI:
ANKARA
 
 
 
MÜDÜRLÜK ADRES:
FATİH MAH.NO 150 KAYMAKAMLIK BİNASI POLATLI/ANKARA
 
 
 
MÜDÜRLÜK TELEFON NUMARASI:
0312-551-2912
MÜDÜRLÜK FAX NUMARASI:
0312-6231324
 
 
 
 
MÜDÜR
MD. YRD.
MEMUR
ARŞİV MEMURU
YARDIMCI HİZMETLER
TOPLAM
 
 
Unvanlara Göre Personellerin Dağılımı
1
3
12
3
1
20
 
 
Önceki Yıl Yevmiye Sayısı
17189
Önceki Yıl Gelen Evrak Sayısı
2609
Önceki Yıl Giden Evrak Sayısı
2929
 
 
1. GRUP İŞLEM SAYISI                                
 (SATIŞ-İPOTEK-SATIŞ&İPOTEK-İNTİKAL-KAT İRTİFAKI/KAT MÜLKİYETİ TESİSİ-İFRAZ-TAKSİM-KAMULAŞTIRMA-TRAMPA-İMAR-TASHİH-DİĞER İŞLEMLER)
 
 
 
 
         2. GRUP İŞLEM SAYISI                                                            (YEVMİYE ALINAN HACİZ-TEDBİR-DİĞER ŞERH/BEYANLAR)
 
 
 
3. GRUP İŞLEM SAYISI                                         
(YEVMİYE ALINMAYAN MÜZEKKERELER-RESMİ YAZILAR-T.C. KİMLİK BEYANI-DİĞER TALEPLER)
 
 
 
 
 
         
 
 
7-  MEVCUT İMKÂNLAR,  DEMİRBAŞ  VE  DONANIM: 

Müdürlüğümüz 2007   yılında  TAKBİS    sistemine  geçilmiştir . Müdürlüğümüzde  18  Adet memur  masası  14  kütük  dolabı, 23 adet  bilgisayar,  2    adet   fotokopi  makinesi, 2    adet  fax  cihazı , 2  adet  tarayıcı,   1 adet  güç  kaynağı ,  3  adet  klima ,   mevcuttur.  Arşiv  kompakt  dolap  sisteminde   arşiv  yönetmeliğine  göre   düzenlenmiştir.

 
8- YANGINDAN KORUMA TEDBİRLERİ  VE  GÜVENLİK :                                                                

Müdürlüğümüz Hükümet   Konağında   1. Katda hizmet vermektedir yangın tedbirleri alınmıştır 5 adet yangın tüpü mevcuttur.

            Müdürlüğümüz  24  saat  güvenlik  kameraları ile  izlenmekte  ve  giriş  çıkışlar  ve  yapılan   akitler    kayıt  altına  alınmaktadır.
  

9-  KADASTRO YAPILAN YERLER:

 
              İlçemize bağlı merkez ve Köyleri ve Belde belediyeleri ve mahalleri dahil tümünün kadastro çalışmaları bitmiştir.3402  sayılı  yasanın  22/A maddesi  gereğince  yenileme   uygulaması  çalışmaları  39   köyde   devam etmektdir.
 
 
 
10-  KALİTE  YÖNETİMİ :
 
         Müdürlüğümüz   2010  yılında  TS EN ISO 9001:2008  belgesi  almıştır.Personelimiz Sürekli  kurumsal  gelişim  anlayışı ile  çalışmalarına devam etmektedir..
 
 
 
11-İLETİŞİM BİLGİLERİ:
   Adres   : Fatih  Mah.  Atatürk Cad.  Hükümet  Konağı  1. Kat Polatlı/ANKARA
   Telefon: (0 312)  551 29 12
   Faks     : (0 312)  623 13 24
   e-posta : polatli-tsm@tkgm.gov.tr
 
 
 
 
Fatih Mahallesi Atatürk Cad. No : 150 Polatlı / ANKARA
0(312) 621 35 10-11